• FRAKT 99,- GRATIS OVER 799,-
  • LIVSTIDSGARANTI
  • Tryg betaling med MobilePay

Kjøpsvilkår

Standard salgsbetingelser for forbrugerkøb af varer over Internettet

Disse salgsbetingelser udgør aftalen mellem Ultimate Nordic AS som sælger og dig som køber.

1. Aftalen

Aftalen består, udover dette dokument, af oplysningerne i netbutikken og eventuel korrespondance du har haft med os inden købet. Hvis vi har aftalt noget før købet, som er bedre for dig end det, der står her, gælder det, der er aftalt. Hvis der står noget i denne aftale, som er bedre for dig end det, vi har aftalt, gælder dette dokument (såfremt det ikke bryder med lovgivningen).

2. Parterne

Sælger, herefter kaldet vi eller os, er Ultimate Nordic AS, Tevlingveien 23, 1081 Oslo. Vores organisationsnummer er 910 123 068. Du kan sende e-mail til info@camelbakshop.dk. Køber er den person, der foretager bestillingen, herefter kaldet dig eller du.

3. Priser

Priserne i netbutikken inkluderer moms. Totalprisen, altså den pris, du skal betale inklusive tillæg som fragt og afgifter, er angivet i netbutikken, når du bestiller.

4. Aftaleindgåelse

Aftalen er bindende både for dig og os, når vi har modtaget bestillingen. Hvis der er sket en fejl, som både du og vi burde forstå er en fejl, gælder dette ikke. F.eks. hvis du har trykket forkert og bestilt 100 jakker, men kun skulle have 1, er du ikke bundet til at købe 100. Eller hvis du bestiller et produkt, der er gratis på grund af en fejl i netbutikken, er vi ikke forpligtet til at give dig produktet. Vi giver aldrig varer gratis væk.

Med forbehold for fejl i lagerbeholdningen, hvis vi ikke har varen på lager, er vi ikke længere bundet af aftalen.

5. Ordrebekræftelse

Når vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en ordrebekræftelse med det samme. Du bør tjekke, at denne er korrekt. Hvis du opdager fejl, bør du give os besked så hurtigt som muligt, så vi kan rette det.

6. Betaling

Vi bruger NETS Easy som samarbejdspartner til betaling, hvor du som kunde nemt kan vælge mellem kort, Vipps, faktura, samt mulighed for at delbetale efter købet. Du får to betalingsmuligheder, når du handler hos os:

Betaling med Visa / Mastercard / Mobilepay

Når du betaler med kort, reserveres beløbet på dit betalingskort, indtil din bestilling sendes fra os. Vi benytter os af 3D Secure, som er en sikkerhedsstandard lavet af VISA og Mastercard til betalinger over internettet. Overførslen sker med sikker SSL-kryptering. Det betyder, at ingen uvedkommende kan se dine kortoplysninger, når de sendes fra netbutikken til betalingsleverandøren. Hos os er det 100% sikkert at handle.

Easy faktura

AfterPay er en del af Arvato Financial Solutions, en global leverandør af finansielle tjenester og en del af Bertelsmann SE & Co. KGaA. Du skal være 18 år, have norsk personnummer og en folkeregisteradresse i Norge for at benytte faktura. Adressen kan ikke være en postboksadresse. Ved at vælge faktura samtykker du i, at Arvato indhenter kreditoplysninger om dig. Gjenpartsbrev med kopi af benyttede oplysninger sendes elektronisk. Kunden modtager link og kode til login via SMS.

7. Levering

Vi sender varerne så hurtigt som muligt til den adresse, du opgav ved bestilling. Leveringstiden varierer afhængigt af, hvilken leveringsmetode du har valgt. Den forventede leveringstid angives, når du bestiller. Det kan ske, at varen bliver forsinket ud over den angivne tid, og i sådanne tilfælde vil du blive informeret. Hvis vi har en fejl i lagerbeholdningen og ikke kan skaffe varen, er vi ikke forpligtet til at levere den præcise vare, men vi vil kontakte dig med et tilbud om en tilsvarende vare og gøre vores bedste for, at du bliver tilfreds. Hvis du har ombestemt dig og ikke ønsker varen alligevel, skal du stadig modtage den og sende den tilbage til os. Hvis ikke, vil vi opkræve betaling for både fragt og tid til at behandle din ordre, mindst 350 kroner. Men du har ret til at ombestemme dig. Giver du os besked, før vi sender varen, eller sender du varen(e) tilbage til os, koster det dig ingenting.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen betyder, hvem der har ansvaret for at erstatte eller reparere varen, hvis der sker noget. Dette ansvar er vores, indtil du har modtaget varen. Det anses for, at du har modtaget varen, når den er leveret til den adresse, du ønskede.

9. Fortrydelsesret

Du kan altid fortryde købet inden for 14 dage fra, du modtog varen(e). Hvis du fortryder hele bestillingen, får du også refunderet fragten og eventuelle andre gebyrer eller afgifter. Hvis du kun fortryder dele af bestillingen, får du pengene tilbage for de varer, der er returneret. Varen, der returneres, skal være salgbar for os. Ifølge den nye fortrydelsesret kan du tage varen i almindelig brug og stadig fortryde inden for 14 dage. Vi har dog ret til at kræve kompensation for værditabet på varen. I mange tilfælde, som når det drejer sig om tøj, vil vi vurdere værditabet som næsten totalt og kræve tilsvarende kompensation. Hvis du overvejer at fortryde et køb, hvor du har taget varen i brug, anbefaler vi, at du kontakter os først, så vi kan finde en løsning. Hvis der er noget galt med varen, betragtes dette som en reklamation, og det har vi skrevet om længere nede.

10. Undersøgelse af varen

Når du modtager varen fra os, anbefaler vi, at du tjekker, at alt er som det skal være, dvs. at du har fået det rigtige produkt, at det ikke er blevet beskadiget under transporten, eller at der ikke er andre mangler. Hvis du opdager fejl eller mangler, skal du meddele dette ved reklamation. Mere om dette i næste punkt.

11. Reklamation

En reklamation betyder, at der er en fejl eller mangel ved varen. Hvis du opdager dette, skal du give os besked inden rimelig tid, og helst så hurtigt som muligt. Hvis vi ikke har leveret varen til den aftalte tid, betragtes dette også som en mangel, og igen skal du give os besked inden rimelig tid. Denne besked bør være skriftlig. Du kan reklamere senest to år efter, du har modtaget varen, eller fem år, hvis det er varer, der er beregnet til at vare væsentligt længere.

12. Dine rettigheder ved forsinkelse

Hvis vi ikke leverer varen(e) eller leverer senere end aftalt, og det ikke er din skyld, kan du ifølge forbrugerkøbsloven tilbageholde betalingen, kræve, at vi leverer, hæve købet eller kræve erstatning. Husk, at hvis vi informerer dig om, at varen er forsinket, leverer vi ikke senere end aftalt. Men generelt er vi ikke vanskelige, hvis du ikke vil have varen alligevel, bare du giver os besked.

Opfyldelse: Du kan kræve, at vi leverer varen(e) inden rimelig tid, hvis det ikke er umuligt eller urimeligt for os at få dette til.

Heving: Du kan kræve at ophæve købet, hvis forsinkelsen er væsentlig, eller hvis vi ikke leverer inden en tillægsfrist, du har givet.

Erstatning: Du kan kræve erstatning for tab, du lider som følge af forsinkelsen. Sådan erstatning står der mere om i Forbrugerkøbslovens § 24. Husk, at hvis du vil kræve noget af dette, skal du give os besked om, at du reklamerer på leveringstiden, som beskrevet i punkt 11.

13. Dine rettigheder ved mangel

Hvis varen har en mangel, og dette ikke er din skyld, kan du ifølge forbrugerkøbsloven tilbageholde købesummen, vælge mellem reparation og omlevering, kræve prisafslag, kræve aftalen ophævet og erstatning fra sælgeren.

Reparation eller omlevering: Du kan kræve, at vi retter manglen eller leverer en ny tilsvarende vare, hvis det ikke er umuligt eller urimeligt dyrt for os. Hvis vi skal reparere eller levere en ny vare, skal vi gøre det inden rimelig tid og uden væsentlig ulempe for dig. Vi kan vælge, om vi vil forsøge at reparere eller lever

e en ny, men ikke mere end to gange for samme fejl.

Prisafslag: Hvis manglen ikke rettes eller omleveres, kan du kræve et forholdsmæssigt prisafslag. Vi kan vælge at forsøge at reparere fejlen eller give dig en ny vare i stedet.

Heving: I stedet for prisafslag kan du ophæve aftalen, men ikke hvis manglen er uvæsentlig. Vi kan vælge at forsøge at reparere fejlen eller give dig en ny vare i stedet.

Erstatning: Du kan også kræve erstatning for økonomisk tab, du lider som følge af, at varen har en mangel. Dette står der mere om i Forbrugerkøbslovens § 33. Husk, at hvis du vil kræve noget af dette, skal du give os besked om, at du reklamerer på en mangel, som beskrevet i punkt 11. Husk, at dette gælder fejl og mangler. Returer, der skyldes skuffelse eller fortrydelse, behandles under punkt 9.

14. Vores rettigheder

Hvis du ikke betaler eller opfylder aftalen, og dette ikke er vores skyld, står der i Forbrugerkøbsloven, at vi kan tilbageholde varen, kræve opfyldelse af aftalen, kræve aftalen ophævet samt kræve erstatning fra dig. Vi kan også kræve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved uafhentede varer.

Opfyldelse: Hvis du ikke betaler noget, kan vi fastholde købet og kræve, at du betaler, men dette gælder kun, hvis vi har leveret dig varen(e) og ikke venter meget længe.

Heving: Hvis du ikke betaler overhovedet, kan vi ophæve købet.

Erstatning: Vi kan kræve erstatning fra dig for økonomisk tab, vi lider som følge af kontraktbrud fra din side ifølge Forbrugerkøbslovens § 46.

Renter: Hvis du ikke betaler det, der er aftalt, kan vi kræve renter af købesummen efter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling efter, at vi har varslet dig om, at du ikke har betalt, kan vi sende sagen til inkasso.

Gebyr ved uafhentede varer: Hvis du undlader at hente varer, der ikke er forudbetalt, kan vi opkræve et gebyr på mindst 350,- kroner. Gebyret dækker kun vores faktiske udgifter til at levere varen og få den tilbage til os, hvis du ikke henter den.

15. Garanti

Det hænder, at varer vi sælger har garanti. En garanti giver ekstra rettigheder og kan aldrig være dårligere end det, vi har beskrevet her.

16. Personoplysninger

Dit privatliv er vigtigt for os, og vi har derfor nogle grundlæggende principper:

• Vi beder dig ikke om oplysninger, hvis vi ikke har brug for dem.

• Vi deler ikke dine oplysninger med andre, medmindre du har givet os udtrykkelig tilladelse.

• Vi opbevarer dine oplysninger med største fortrolighed og med fokus på dit privatliv og sikkerhed.

• Du kan altid kontakte os (se punkt 2), hvis du er i tvivl om, hvad vi har gemt om dig, eller hvis du ønsker, at vi skal ændre eller slette personoplysninger.

Hvilke oplysninger gemmer Ultimate Nordic AS om mig, og hvordan bruges de?

Navn: Vi synes, det er rart at vide, hvem vi taler til, og desuden skal vi vide, hvem vi skal levere varen(e) til.

Personnummer: Hvis du skal betale med faktura, skal vi være sikre på, at du er dig, og at ingen andre bestiller varer i dit navn. Vi skal også have sikkerhed for, at du er en, der kommer til at betale for dig.

E-mail: E-mailadressen er din unikke nøgle, hvis du vælger at oprette en konto. Uden en e-mailadresse kan vi heller ikke sende dig en ordrebekræftelse, hvilket er en af vores forpligtelser. Hvis du har lyst, vil vi også sende dig information, tilbud og andre nyheder. Hvis ikke, kan du til enhver tid afmelde vores nyhedsbreve.

Adresse, postnummer og sted: Vi skal vide, hvor vi skal levere varen(e), du har bestilt hos os.

Mobilnummer: Hvis du udfylder mobilnummer, giver du os mulighed for at sende dig sporingsinformation relateret til din bestilling.

Betalingskort: For at kunne tage betaling er vi afhængige af, at du registrerer dit betalingskort. Disse oplysninger gemmes ikke hos os, og vi har aldrig adgang til dine betalingsoplysninger. Vi kender kun til, om betalingen er gyldig.

Nets Easy: For at kunne tilbyde dig at bruge Nets betalingsmetoder er vi nødt til at dele visse oplysninger om dig med Nets. Dette sker kun, hvis du vælger Nets som betalingsmetode. Nets bruger oplysningerne til at vurdere, om du kvalificerer til at bruge deres betalingsmetoder. Oplysningerne, der bruges, er navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, betalingshistorik samt bestillingsoplysninger såsom betalingsmetode, fragtmetode, bestillingsdetaljer og lignende. Brugen af sådanne oplysninger reguleres i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning og Nets.

Hvad gør Ultimate Nordic AS for at beskytte de oplysninger, du har delt med os?

Tjenesten bruger Secure Sockets Layer (SSL)-teknologi, som er industristandard til at kryptere personlige og følsomme oplysninger som navn, e-mail, adresse og kortoplysninger. Hverken Ultimate Nordic eller nogen af vores underleverandører gemmer kortoplysninger. Disse sendes krypteret til vores betalingsleverandør, som har alle nødvendige certificeringer til at kunne gemme kortoplysninger.

17. Konfliktløsning

Vores mål er at være så smidige som muligt, så vi undgår konflikter. Skulle vi alligevel ikke nå til enighed, kan du kontakte Forbrugerrådet. Hvis det ikke fører til en løsning, kan vi eller du skriftligt anmode om, at konflikten løses af Forbrugertvistudvalget. Hvis heller ikke dette fører til en løsning, er det Tingretten, der i sidste ende tvinger en løsning igennem.